Nokia erkent productieprobleem | Nieuws

Nokia erkent productieprobleem

Geschreven door

Passionned Group is dé specialist in datagedreven werken. Onze bevlogen en ervaren consultants helpen grotere en kleinere organisaties bij de kanteling naar een intelligente, datagedreven organisatie. Om het jaar organiseren wij de prestigieuze prijs voor de Slimste organisatie van Nederland.

Nokia heeft toegegeven dat er een probleem is opgetreden in het productieproces van de Nokia N8. Hierdoor zou ‘een klein deel’ van de gebruikers problemen hebben met het opstarten van het toestel. Ook schakelt de telefoon zichzelf uit.

Dat verklaarde Nokia-topman Niklas Savander onlangs. De afgelopen weken doken er meldingen op in verschillende fora. Daaruit bleek dat de Nokia N8 een aantal weken na aanschaf zichzelf automatisch uitschakelt en vervolgens niet meer aan wil gaan.

Een kleine groep klanten

Nokia bevestigt dat deze problemen zich kunnen voordoen. Volgens Savander gaat het om ‘een kleine groep klanten’. Cijfers die aangeven hoe groot deze groep precies is, zijn niet bekendgemaakt. Wel laat Savander weten dat de bron van het mankement meteen is aangepakt: “Het probleem is ontstaan in het productieproces van de Nokia N8 en we hebben de fout in dat proces onmiddellijk geïdentificeerd en aangepast.”

Andere toestellen

Op de vraag of ook andere Nokia toestellen last kunnen hebben van het probleem, wordt geen duidelijk antwoord gegeven. Er is wel melding gemaakt van het feit dat de Nokia N8 eerder last had van problemen, met name in de software. Daardoor is de levering weken uitgesteld.

Bron: nu.nl.

Procesmanagement en PDCA

Een mooi voorbeeld van adequaat en tijdig kunnen ingrijpen in de processen. Hierdoor kan worden voorkomen dat er veel rework ontstaat in een later stadium in de vorm van klachten en klanten die hun toestel terugbrengen en een nieuwe ‘eisen’. Procesmanagement en de PDCA cyclus bieden daarbij een ideaal raamwerk om te sturen en in te grijpen.

Reageer op dit artikel van Daan van Beek

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met nokia erkent productieprobleem (nieuws) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek, Eindbaas & specialist in continu verbeteren

DAAN VAN BEEK MSc

Eindbaas & auteur van het boek 'De intelligente, datagedreven organisatie'

neem contact met mij op

Fact sheet

Organisaties geholpen
___
Trainingen & workshops
___
Deelnemers opgeleid
___
Beoordeling klanten
8,8
Consultants & docenten
___
Kantoren
3
Jaar ervaring
15