Nieuwe whitepaper 'Lief zijn voor processen' | Betere prestaties

Nieuwe whitepaper 'Lief zijn voor processen'

Geschreven door

Passionned Group is dé specialist in datagedreven werken. Onze bevlogen en ervaren consultants helpen grotere en kleinere organisaties bij de kanteling naar een intelligente, datagedreven organisatie. Om het jaar organiseren wij de prestigieuze prijs voor de Slimste organisatie van Nederland.

Niet lief! Een strak keurslijf

Bij processen denken mensen al gauw aan dwang of controle. Iemand in de organisatie ’verzint’ procesbeschrijvingen en voorziet ze van checklisten, formulieren, instructies en beslismomenten. Zo wordt het proces een strak keurslijf en dat gaat ten koste van de eigen inbreng en creativiteit van medewerkers. Niet lief!

De spanning beteugelen

Er lijkt een spanning te bestaan tussen control en commitment. Kunnen we die spanning beteugelen? In deze whitepaper betoogt Leo Kerklaan dat het mogelijk is enkele fundamentele keuzes te maken die leiden tot een SLIM-managementsysteem met minder bureaucratie en betere prestaties.

Focus op procesverbeteringen

Als ik trainingen ’PDCA’ geef, focus ik op procesverbetering. Ik vraag de deelnemers altijd waarom ze deelnemen. Dan hoor ik – in allerlei variaties – tal van redenen die zijn terug te brengen tot de volgende: wij hebben leverproblemen; de kwaliteit is niet constant; de kostprijs is te hoog.

Minder intern gedoe

Maar ook: wij moeten de klant beter bedienen met minder intern gedoe. Als ik vraag wat deze problemen in stand houdt, hoor ik (wederom in allerlei variaties): langs elkaar heen werken, miscommunicatie, te weinig samenwerking, geen gevoel voor de klant, werkdruk, teveel bureaucratie. De leiding van de betreffende organisaties weet natuurlijk ook dat dit ‘places to look for trouble’ zijn. Maar wat doen ze om weer ‘in control’ te komen? Download deze gloednieuwe whitepaper direct en lees verder.

nu downloaden

Reageer op dit artikel van Leo Kerklaan

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met nieuwe whitepaper 'lief zijn voor processen' (betere prestaties) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek, Eindbaas & specialist in continu verbeteren

DAAN VAN BEEK MSc

Eindbaas & specialist in continu verbeteren

neem contact met mij op

Fact sheet

Aantal organisaties geholpen
9371
Aantal trainingen & workshops
9372
Aantal deelnemers opgeleid
9373
Gemiddelde klantervaring
8,9
Aantal consultants & docenten
9374
Aantal kantoren
3
Aantal jaren actief
14