Kwaliteit en performance | strategisch perspectief | Kennisbank

Kwaliteit en performance vanuit strategisch perspectief


Het artikel 'Kwaliteit en performance vanuit strategisch perspectief' geeft je inzicht in belangrijke strategische succesfactoren en betere resultaten.

Download nu het artikel

De missie van jouw organisatie kennen

Uit groot landelijk onderzoek blijkt dat bij slechts 22% van de organisaties de medewerkers de missie kennen en daar actief proberen invulling aan te geven. Bij de overige 78% leeft de missie, het bestaansrecht van elke organisatie, niet of nauwelijks op de werkvloer. Terwijl dat nu essentieel is om betere resultaten en een hoge kwaliteit van producten en diensten te realiseren.

Besef jij je bijdrage aan de strategie?

En, hoe zit het dan met de bekendheid van de strategie bij de medewerkers? Beseffen medewerkers hun bijdrage daarin? Bij het overgrote deel van de deelnemende organisaties beseffen medewerkers niet hun bijdrage aan de strategie.

Toch is dat heel goed nieuws

Bij slechts 26% van de bedrijven beseft (bijna) elke medewerker zijn of haar bijdrage daaraan. Toch is dat heel goed nieuws. Want van deze organisaties zijn we gaan leren. Zij zijn in staat zowel de missie als de strategie door te vertalen naar de werkvloer. Hierdoor behalen ze substantieel betere financiële resultaten. En ze scoren veel beter op kwaliteitsmanagement en klantbediening.

Dit artikel onthult je de kenmerken van deze ‘slimme’ organisaties.

nu downloaden

Over de auteur: Daan van Beek MSc

foto Daan van BeekDaan van Beek is de eindbaas van de Passionned Group. Hij schrijft daarnaast boeken waaronder het bekende managementboek ‘De intelligente, datagedreven organisatie’. Daar is inmiddels een compleet herziene druk van verschenen. Daan is ook verbonden als docent aan EUR en TIAS en geeft daarnaast masterclasses in Singapore, India, Zuid-Afrika en Amerika.

Plaats review

Geef je mening over dit product of deze dienst

Dit veld is verplicht!
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht!
Review verzendenHet formulier bevat fouten.

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met kwaliteit en performance (strategisch perspectief) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek, Eindbaas & specialist in continu verbeteren

DAAN VAN BEEK MSc

Eindbaas & auteur van het boek 'De intelligente, datagedreven organisatie'

neem contact met mij op

Fact sheet

Organisaties geholpen
___
Trainingen & workshops
___
Deelnemers opgeleid
___
Beoordeling klanten
8,8
Consultants & docenten
___
Kantoren
3
Jaar ervaring
15