De slimme organisatie | Kennisbank continu verbeteren
Passionned Group is dé specialist in datagedreven werken. Onze bevlogen en ervaren consultants helpen grotere en kleinere organisaties bij de kanteling naar een intelligente, datagedreven organisatie. Om het jaar organiseren wij de prestigieuze prijs voor de Slimste organisatie van Nederland.

Snelheid staat centraal

De slimme organisatie van Menno LantingIn het nieuwste boek van beststeller-auteur Menno Lanting ‘De slimme organisatie’ staat het begrip snelheid centraal. Snel kunnen zien wat er aan de hand is in de markt en in de organisatie. Maar ook snel kunnen reageren. Gebruiksvriendelijke dashboards, social media en andere technologie spelen daarin een belangrijke rol. Bekend is echter dat organisaties nieuwe technologie maar langzaam adopteren.

Mensen pikken het veel sneller op

Dat is begrijpelijk. In dit boek beschrijft Menno Lanting op inspirerende wijze hoe organisaties digitale technologie sneller kunnen adopteren. Zodat ze in staat zijn om eerder te kunnen zien wat er aan de hand is, in staat zijn veel sneller te besluiten en te reageren en slimmer samen te werken.

Ook slimmer werken en intelligent worden?

Hoe kunnen bedrijven óók slimmer werken en intelligent worden? De nieuwste technologie kan stimuleren tot verandering en zelfs als breekijzer dienen om de organisatiecultuur, -structuur en de processen blijvend te verbeteren. Menno Lanting laat in dit prachtige boek veel praktische tips en voorbeelden zien van onder meer Google, NASA en Philips. Hij toont daarmee aan dat virtuele teams, crowdsourcing, serious gaming en feedbacksystemen veel bij kunnen dragen aan een veel slimmere organisatie.

Morgen aan de slag

Wat kunt u zelf morgen al doen? Welke langetermijnstrategie is er nodig? Elke manager, professional of ondernemer zou zich deze vragen moeten stellen. De auteur geeft antwoord en maakt de nabije toekomst helder en bereikbaar. Het boek ‘De slimme organisatie’ vormt het slot van een drieluik over leiderschap, digitalisering en organisatie.

Een slimme organisatie is een snelle organisatie

Snel kunnen reageren op klantvragen. Alle mensen in de slimme organisatie doen mee aan innovatie. Zij zet een strategie uit en bepaalt de organisatiedoelstellingen. De slimme organisatie laat medewerkers zelf bepalen welke rol zij daarin willen spelen. Zonder de regie te verliezen. Volgens Lanting is dat een slimme organisatie.

Wat er morgen zou kunnen gebeuren

Een dashboard met alle relevante informatie op één scherm geeft medewerkers en managers snel inzicht in wat er speelt binnen het bedrijf en de omgeving. Niet alleen van gisteren en vorige week, maar ook wat er nu speelt. En wat er morgen zou kunnen gebeuren. Wie heeft of krijgt straks invloed in de markt? Wat loopt goed en wat heeft aandacht nodig? Welke doelen worden gehaald en welke niet?

Inhoudsopgave

Voorwoord van Theo Rinsema

Inleiding

1. Van dom naar slim
2. Sociaal is slim: de kennis klotst over de plinten
3. De juiste focus: niet de techniek maakt een organisatie slim, maar cultuur, organisatie en leiderschap
4. Slimme invloed: is jouw Klout-score hoger dan die van je collega?
5. Slimme feedback: de snelste bochten dankzij het dashboard
6. Klein is slim: de toekomst van werk en organisaties
7. Speel het slim: leuker moet het niet worden

Epiloog – Help, mijn baas is een robot: de toekomst is slim
Noten

De kunst van managers

De kunst van managers in slimme organisaties is dat zij weten hoe de prestaties kunnen worden beïnvloed. Zij inspireren, mobiliseren, waarderen en reflecteren om te zorgen dat de doelen worden behaald. Naast moderne technologie, zijn onderlinge dialoog en feedback daarbij cruciaal.

Bestellen

De prijs bedraagt 24,95 EUR inclusief BTW. Vandaag besteld, morgen geleverd. Geen verzendkosten.

nu bestellen

Plaats review

Geef je mening over dit product of deze dienst

Dit veld is verplicht!
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht!
Review verzendenHet formulier bevat fouten.

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met de slimme organisatie (kennisbank continu verbeteren) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek, Eindbaas & specialist in continu verbeteren

DAAN VAN BEEK MSc

Eindbaas & specialist in continu verbeteren

neem contact met mij op

Fact sheet

Organisaties geholpen
3289
Trainingen & workshops
3290
Deelnemers opgeleid
3291
Beoordeling klanten
8,9
Consultants & docenten
3292
Kantoren
3
Jaar ervaring
14