Workshop die feedback en verbeteren bij elkaar brengt
Als teamleider, projectleider, (kwaliteits)manager, transitiemanager of P&O adviseur ben je betrokken bij het verbeteren van processen in en met teams. Je wilt meer agile werken en weet dat je met het raken van de juiste snaar mensen in beweging kan brengen.
Maar je hebt ook ervaring met het tegenovergestelde. Het is niet eenvoudig om mensen te bewegen om uit zichzelf te gaan veranderen en verbeteren. Laat staan als het gaat om het verbeteren van communicatieprocessen, want:
- Hoe communiceer je de noodzaak als het team hier niet op zit te wachten?
- Je kent de reactie al van jouw medewerker(s) en deze is niet mals!
- Hoe bespreek je terugkerend gedrag waardoor verbeteren stagneert?
- Wat kun je doen als gedrag haaks staat op de visie van de organisatie?
- Hoe ga je om met medewerkers die alles meteen als kritiek ervaren?
- Wat kun je doen als je weerstand ervaart?
- Hoe kun je een team van reactief naar proactief krijgen?
Herken je deze vraagstukken? Dan is onze unieke 1-daagse workshop Feedback & Fundamenteel groeien een goede stap waarin de verbanden tussen communiceren, feedback, veranderen, verbeteren, leren en gedrag duidelijk toepasbaar worden gemaakt.
Feedback doet verbeteren
“We all need people who will give us feedback. That’s how we improve.”
Bill Gates
Omgaan met valkuilen
Het gedrag wat we vertonen gaat veelal op de automatische piloot. Zo ook ons gedrag en de wijze waarop we op veranderingen en feedback reageren. Slechts 5% van ons gedrag is bewust en gepland. En maar liefst 95% van ons gedrag is onbewust en automatisch.
Dit gewoontegedrag maakt veranderen en feedback ontvangen ontzettend moeilijk of zet ons automatisch in de weerstand. En juist het bewust worden en ontgrendelen van deze automatische piloot middels effectieve communicatie is cruciaal om bijvoorbeeld de PDCA-cirkel of jouw lean initiatieven succesvol in beweging te houden. En het maakt je samenkomsten zinniger en leuker.
Succesvol verbeteren = communiceren en samenwerken
Resultaatgericht verbeteren bestaat uit het toepassen van verbetercycli, zuivere KPI’s, klantgerichte lean processen en ‘last but not least’ een cultuur van feedback. Uit ons onderzoek “De kracht van continu verbeteren” blijkt duidelijk dat organisaties waarin feedback onderdeel uitmaakt van de organisatiecultuur structureel betere financiële resultaten behalen. Voor een goede samenwerking is feedback geven en ontvangen cruciaal. Het is de #1 succesfactor van intelligente, wendbare organisaties.
Daarbij is feedback ook van groot belang voor je eigen ontwikkeling en voor de groei van de ander. Dit werkt pas adequaat als je feedback zorgvuldig kan geven en als de ontvanger hier goed mee om kan gaan. In een boeiende praktijkgerichte dag komen alle elementen aan bod die nodig zijn om jouw feedbackvaardigheden te verbeteren en je samenwerking met anderen te versterken.
De inhoud van de workshop Feedback & Fundamenteel groeien
Het verbeteren van processen en teams is een specialisme. Communicatie en feedback ook. Kunnen we beiden samenbrengen en hiervan leren? Belangrijk hierbij is te weten hoe gedrag en hoe communicatie werkt. En wat hierbij je eigen voorkeuren en valkuilen zijn. We stomen de deelnemers van deze Feedback-workshop klaar om een coachende en leidende rol te spelen daar waar de communicatie stagneert of opnieuw op gang moet worden gebracht.
Waarom kiezen voor deze workshop?
- Compleet & anders: de belangrijkste inzichten rondom continu verbeteren en communiceren komen bij elkaar in deze workshop. Je verkrijgt inzichten die je meteen kunt gebruiken en na afloop ontvang je verschillende tools die je meteen in jouw team kunt inzetten, zoals bijvoorbeeld de handige feedback-analyse.
- Aantrekkelijke prijs: bij incompany ben je met deze workshop altijd voordelig uit. Vraag nu een offerte aan.
- Praktijkgericht: je gaat concreet aan de slag met theorie en praktijk waardoor jouw competenties verbeteren en je bewust wordt van nieuw succesvol gedrag bij jezelf en anderen.
Deze workshop is goed voor
- ✓ je persoonlijke ontwikkeling
- ✓ samenwerking in het team
- ✓ het behalen van je doelstellingen
- ✓ een verbetercultuur
- ✓ je producten en diensten
- ✓ je motivatie
- ✓ je financiële resultaten
Voor wie is deze unieke workshop bedoeld?
Voor iedereen die effectief wil zijn in het geven en ontvangen van feedback om (communicatie)processen fundamenteel te verbeteren. Dus voor teamleiders, MT-leden, projectleiders, (kwaliteits)managers, transitiemanagers en P&O adviseurs betrokken bij het verbeteren van communicatie en processen.
Klantervaring: vernieuwend en innovatief
“Louis Brackel kan mensen goed begeleiden op basis van systeemdenken. Ik kan hem aanbevelen voor een persoonlijk coachingstraject maar ook voor verandermanagement en groepscoaching waar zaken vastlopen op menselijk onvermogen. Louis helpt mensen over hun dode punt heen en helpt zo mee veranderen door ieder in een positief daglicht te zetten wat weer vernieuwend en innovatief kan uitwerken voor het bedrijf. Door Out of the box ontstaat zo een nog breder perspectief van innoveren.”
Anja Noor
Incompany aanvraag
Heb je vragen over deze workshop of wil je een incompany training boeken, neem dan vrijblijvend contact met ons op.