Unieke PDCA training | 3-daagse opleiding Kwaliteitsmanagement
Verbeter je organisatie, leertempo en kwaliteit met onze training PDCA & kwaliteitsmanagement.

Download de brochure

Excelleer dankzij PDCA training & opleiding Kwaliteitsmanagement

Continu verbeteren, kwaliteitsmanagement en innovatie hangen nauw met elkaar samen. De opdracht is om dit populaire trio ook in het DNA van jouw bedrijf te vervlechten. Betrokken, gemotiveerde medewerkers luisteren naar hun hart, gebruiken hun hoofd en volgen hun ziel. Maar hoe stimuleer je continu verbeteren, PDCA en het kwaliteitsdenken in jouw organisatie? Hoe pak je dat nu concreet aan? En vooral, hoe zorg je voor wendbare teams en een lerende organisatie? In deze 3-daagse training PDCA & kwaliteitsmanagement ga je direct met deze thema’s aan de slag:

  • Hoe organiseer je continu verbeteren temidden van de dagelijkse drukte?
  • Hoe ga je kwaliteitsmanagement (definitie) verankeren in de stijl van werken?
  • Hoe laat je je continu verbeter-doelen aansluiten op je strategie?
  • Hoe maak je nieuwe doelen en je kwaliteitsproces meetbaar met échte KPI’s?
  • Hoe organiseer je het samen evalueren en tijdig bijsturen (check)?
  • Hoe pak je kwaliteitsmanagement op de werkvloer aan in plaats van alleen bij de staf?
  • Hoe introduceer je dit allemaal succesvol in jouw organisatie en bij het management?

Breng je eigen bedrijfscase in

Zijn deze universele vragen herkenbaar, maar wil je ook antwoord op specifieke vragen die in jouw branche spelen? Dan is onze 3-daagse PDCA training & opleiding kwaliteitsmanagement echt een aanrader. Tijdens onze training kun je namelijk je eigen specifieke bedrijfscase (zorg, overheid, banken, industrie, et cetera) inbrengen, die dan vervolgens wordt besproken met de docent en de medecursisten.

Praktische informatie

Locatie:
Fletcher Hotel A'foort
Duur:3 dagen
Data:
8 t/m 10 oktober 2019
Niet meer beschikbaar/uitverkocht
11 t/m 13 december 2019
4 t/m 6 maart 2020
27 t/m 29 mei 2020
Meer data...
6 t/m 8 oktober 2020
9 t/m 11 december 2020
Punten:
PA15
Deze training PDCA & kwaliteitsmanagement van Passionned Academy geeft je recht op PA-punten. Bij een totaal van 150 PA-punten ontvang je een certificaat van bekwaamheid. En je mag jezelf 'Master of Organizational Intelligence' noemen.certificaat van bekwaamdheid
PE-punten
Vraag bij je vakvereniging (bijvoorbeeld de Vereniging van Registrercontrollers, de Nederlandse Beroepsvereniging van Accountants, et cetera) na hoeveel PE-punten/uren je kunt registreren voor je Permanente Educatie (PE).PE-punten registreren voor training PDCA & kwaliteitsmanagement
Prijs:1.895 EUR p.p.

Boek meetbare resultaten met PDCA & kwaliteitsmanagement

In drie dagen krijg je alle elementen aangeboden waarmee je concrete, meetbare resultaten gaat boeken met PDCA, kwaliteitsmanagement & continu verbeteren. Deze hooggewaardeerde PDCA training stelt je in staat om de juiste verbeterstappen te zetten in je eigen organisatie. En je krijgt alle benodigde tools en inzichten om dit duurzaam vol te houden. Je gaat kennismaken met de “grote PDCA” om je businessmodel te versterken. Maar je gaat ook aan de slag met de “kleine PDCA” om de kwaliteit van je operaties sterk te verbeteren. En juist met die combinatie ga je het wel volhouden.

Wat zeggen onze klanten?

“Een verbetercyclus waarbij je evalueert en bijstelt is mij na vijftien jaar directeurschap niet vreemd. Door deze cursus heb ik nu veel meer tools om te blijven kijken, meten en weloverwogen bij te sturen, niet reactief maar proactief.”

Annette Lecomte
Theaterschool Hofplein

Training PDCA specifiek voor jouw sector

Of je nu directeur bent van een theaterschool, afdelingshoofd van een ziekenhuis, procesmanager of klinisch directeur bij een ggz-instelling, kwaliteitsmanager bij een bank of verzekeraar, projectleider bij een woningcorporatie, bestuurssecretaris bij een vereniging of stichting, operations manager bij een dienstverlener of “gewoon” fabrieksdirecteur, dat maakt voor jouw deelname aan de PDCA training & opleiding Kwaliteitsmanagement niet uit.

Onze docent mr. Leo Kerklaan is dankzij zijn jarenlange kennis en ervaring op het gebied van kwaliteits- en verbetermanagement namelijk van alle markten thuis. Bovendien beschikt hij over de souplesse om snel te switchen tussen de problematiek van verschillende specifieke branches.

Vermijd de grootste valkuilen in kwaliteitsmanagement

Door deze PDCA-training te volgen, voorkom je dat je in valkuilen stapt. De grootste valkuil is dat je begint met de stappen P en D. Dat lukt meestal vrij aardig, maar dan valt het stil. Hoe maak je de cirkel van continu verbeteren en kwaliteitsmanagement wel rond? Er zijn nog veel meer valkuilen waar je niet in moet stappen. Met concrete opdrachten werk je aan de vaardigheden voor succesvolle implementatie van continu verbeteren en kwaliteitszorg. Je werkt gedurende de opleiding kwaliteitsmanagement aan een complete PDCA-aanpak voor je eigen bedrijf.

PDCA-training staat in het teken van praktijk & interactie

Praktische en interactieve masterclassTijdens elke opleidingsdag vinden er groepsdiscussies plaats. Er is natuurlijk ook tijd gereserveerd voor het uitwisselen van ervaringen. Met de praktijkopdrachten maak je meteen de vertaalslag naar je eigen organisatie. We creëren samen een optimale mix tussen leren en doen, toepassen en reflecteren.

Na afronding van deze uitgekristalliseerde masterclass ontvang je een certificaat van de Passionned Academy. En je krijgt een gesigneerd exemplaar van het managementboek ‘De wendbare organisatie’ en het PDCA-handboek ‘Datacratisch werken’.

Inhoud opleiding Kwaliteitsmanagement & PDCA

Deze praktijkgerichte opleiding Kwaliteitsmanagement & PDCA training voorziet je van direct toepasbare kennis om van continu verbeteren een succes te maken. En je leert daarbij alle benodigde vaardigheden, technieken en bouwstenen te gebruiken. Kortom: we stomen je in drie intensieve dagen klaar voor een leidende en adviserende rol in PDCA- en kwaliteitsverbetertrajecten.

Dag 1: Kwaliteitsmanagement, grote PDCA cyclus, beleid & strategie

Tijdens de eerste dag van deze masterclass maak je kennis met continu verbeteren, kwaliteitsmanagement en het PDCA-principe. Je gaat de samenhang zien tussen verbeterinitiatieven, de strategische kaders en processen.

  • Introductie PDCA & kwaliteitsmanagement: wat is het nut van continu verbeteren en kwaliteitsmanagement? Wat is PDCA en waar komt het gedachtegoed vandaan? Wat zijn de verschillen tussen de “grote” en de “kleine” PDCA-cyclus? Wat zijn de raakvlakken met de strategie en beleid? Hoe verhoudt de grote cirkel zich tot operationele verbeterinitiatieven?
  • De grote cirkel rond maken: hoe maak je de grote PDCA-cirkel rond? Hoe herken je de valkuilen en op welke risico’s moet je alert zijn? Hoe richt je het proces in van (kwaliteits)monitoring en evaluatie? Hoe kom je aan de juiste indicatoren? En hoe kun je die het beste op een dashboard samenbrengen?
  • Kwaliteitsmanagement verankeren in de strategie: hoe kun je kwaliteitsmanagement verankeren als standaard werkstijl in je organisatie? Hoe kun je daarbij een strategiekaart gebruiken en zo de verbeterdoelen en acties voor jouw teams afleiden? Je gaat de strategische prestaties doorvertalen naar de werkvloer. En je gaat zelf een strategiekaart maken voor jouw eigen organisatie.De grote cirkel vertalen naar de organisatie
  • De grote cirkel vertalen naar de organisatie: hoe kun je de stap zetten van de grote naar de kleine PDCA? Hoe vertaal je een strategie door naar effectieve verbetercirkels voor afdelingen en teams? Hoe hangt dit samen met het verbeteren van processen?

Dag 2: Kleine PDCA-cirkels, KPI's en hoogpresterende teams

Tijdens de tweede dag komt het laten draaien van de verbetercirkel voor teams uitgebreid aan de orde: de kleine PDCA. De koppeling met de grote PDCA-cyclus houd je daarbij steeds scherp op het netvlies.

  • Kleine PDCA-cirkels, KPI's en cultuur van verbeterenDe grote en kleine PDCA: hoe houd je de verbeterinitiatieven van beide PDCA-cirkels op elkaar aangesloten? En vooral hoe zorg je voor afstemming? Hoe voorkom je dat het eenmalige of aparte cirkels blijven? Hoe zorg je ervoor dat ze elkaar versterken en niet frustreren? Wat is daarvoor nodig?
  • Procesverbetering en PDCA: hoe verbeter je jouw processen? Waar begin je en wat zijn handige instrumenten? Welke valkuilen kom je zoal tegen? Je maakt jouw eigen proceskaart, deelt je vorderingen en verzamelt feedback hierop.
  • Meten en sturen met KPI’s: hoe maak je verbeterdoelen, processen en prestaties meetbaar? Wat zijn goede resultaat-KPI’s en hoe kom je tot zogenoemde inspannings-KPI’s? Je bepaalt voor jouw eigen proces de KPI’s en je leert feedback te geven op wat goede en foute KPI’s zijn.
  • Hoogpresterende teams: wat zijn hoogpresterende teams? Waarom komen veel teams niet aan kwaliteitsmanagement en continu verbeteren toe? Wat heb je nodig om een coöperatief systeem te bouwen waarin leren en het ontwikkelen van kennis centraal staat? Hoe realiseer je die cultuuromslag?

Dag 3: PDCA-implementatie, coöperatief systeem & competenties

De laatste dag van deze masterclass PDCA & kwaliteitsmanagement staat in het teken van samen verbeteren en leren. Tijdens deze dag ga je vooral het geleerde toepassen voor je eigen organisatie.

  • implementatie continu verbeteren, coöperatief systeem & competentiesElementen en bouwstenen: hoe spelen team- en talentontwikkeling en groepsdynamica een rol bij coöperatief leren en kwaliteitsverbeteringen? Wat is de rol van de leider bij het opbouwen van een goed leerklimaat. Hoe zorg je voor constructieve feedback en “feedforward”? Zodat medewerkers ook gaan ervaren dat hun persoonlijke ontwikkeling er baat bij heeft.
  • Coöperatief systeem: om maximaal te presteren, moet je goed samenwerken. Het management kan dat bevorderen door een coöperatief systeem te bouwen. Hoe ziet een dergelijk systeem eruit en wat zijn de elementen? Wat zijn de mogelijkheden voor jouw situatie en hoe pak je dit zelf aan?
  • De opbrengst voor jouw organisatie: Tijdens dit dagdeel maak je de complete vertaling naar je eigen organisatie. Onder leiding van de docent kun je bijvoorbeeld een invoeringsplan voor “continu verbeteren & kwaliteitsmanagement in de lijn” ontwerpen. Of je kunt inzoomen op het ontwikkelen van een strategiekaart en het afleiden van KPI’s. Maar je kunt ook focussen op de introductie van continu verbeteren in jouw organisatie. En vervolgens gaan bepalen welke vaardigheden en organisatiecompetenties van primair belang zijn. De invulling van dit dagdeel is afhankelijk van jouw specifieke behoefte en voorkeuren.

Opleiding Kwaliteitsmanagement stimuleert integrale visie

Masterclass in een praktische verbeteraanpak“Domme” organisaties pakken zaken los van elkaar op. Ze ontberen een integrale visie. Verandermanagement zien ze los van continu verbeteren, KPI’s, kwaliteitsmanagement en strategierealisatie. Of ze maken beleid en doelstellingen goed meetbaar, maar vergeten het bijbehorende procesmanagement.

In onze 3-daagse opleiding kwaliteitsmanagement & PDCA brengen we deze specialismen juist bij elkaar. Samen met de ervaringen uit jouw eigen praktijk. Je gaat aan de slag met concrete opdrachten die relevant zijn voor je eigen werksituatie. Deze PDCA training gaat je gegarandeerd helpen om van jouw bedrijf een lerende, agile organisatie te maken.

Wat zijn voor jou de concrete voordelen?

Compleet: integrale aanpak voor PDCA, continu verbeteren en kwaliteitsverbetering.
3 compacte dagen: je leert alles over de grote & kleine PDCA en hoe je die verbindt.
Praktisch: jouw strategie, processen, KPI’s en situatie staan centraal.
Resultaat: de opgedane kennis kun je direct in de praktijk toepassen.
Leiderschap: je gaat een leidende rol in verbetertrajecten vervullen.

Aanvullende informatie van deze training

De prijs van deze training Kwaliteitsmanagement & PDCA is inclusief lunchbuffet in het Restaurant Smaakmakers, onbeperkt thee en koffie, overige drankjes en hapjes tijdens de breaks. Je ontvangt ook kosteloos een exemplaar van het boek ‘De wendbare organisatie’ (2016) van mr. Leo Kerklaan en het nieuwe PDCA-boek ‘Datacratisch werken’.

HBO niveau
vrijgesteld van BTW
geen studiebelasting
interactief & praktijkgericht
gewaarmerkt digitaal certificaat
van 9:00 tot 17:00

Voor wie is deze PDCA training bedoeld?

Voor iedereen die betrokken is bij continu verbeteren en kwaliteitsmanagement in de eigen organisatie is deze PDCA training een eye-opener en absolute must. Bijvoorbeeld voor leidinggevenden die verantwoordelijk zijn voor het voorbereiden, uitvoeren en aanpassen van programma’s voor continu verbeteren. Tal van functionarissen volgen deze opleiding: business managers, transitiemanagers, (aankomende) verandermanagers, kwaliteitsmanagers, teamleiders, business consultants, BI consultants, business analisten, projectleiders, zorgmanagers en HRM/P&O adviseurs.

Schrijf je in voor de training PDCA & kwaliteitsmanagement

Wil je ook de prestaties van jouw organisatie en teams verbeteren door effectieve inzet van continu verbeteren, kwaliteitsmanagement & PDCA? Schrijf je dan direct in voor de 3-daagse training PDCA & kwaliteitsmanagement.

direct inschrijven

Reviews over "Training PDCA & kwaliteitsmanagement"

Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
mevrouw Annemarie van Aken | Laurentius Wonen | 30 juni 2019

De training PDCA & kwaliteitsmanagement is praktisch en helder. Leo Kerklaan heeft ervaring in diverse branches en kan hierdoor een goede vertaling maken naar de praktijk. Genoeg inspiratie opgedaan om in onze organisatie mee aan de slag te gaan. Bedankt hiervoor!

Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
mevrouw Manon Thiemann | Zuyd Hogeschool | 9 juni 2019

Goede docent die zeer snel kon schakelen naar de werksituatie van elke deelnemer, chapeau! Deze training Kwaliteitsmanagement heeft mij veel verdiepingsslagen opgeleverd, alsook goede tools om direct mee aan de slag te gaan (waar ik me dan ook echt op verheug). Bedankt!

Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
Full red starFull red starFull red starFull red starHalf red star
mevrouw Linda van der Veer | CRM Partners | 1 juni 2019

Boeiende training van een bevlogen docent. Zeer veel geleerd. Maar toch nog twijfels over mijn eigen pdca cyclus.

Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
Full red starFull red starFull red starFull red starWhite star
Full red starFull red starFull red starFull red starWhite star
Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
mevrouw Marilza Gulpen | meandergroep | 18 december 2018

Duidelijke cursus , voldoende handvatten voor toepassing in de praktijk.

Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
Full red starFull red starFull red starFull red starHalf red star
mevrouw Trudy van Merode | Amphia | 18 december 2018

Een bevlogen trainer met grote kennis over het onderwerp PDCA, zeker op het vlak van de gezondheidszorg (in mijn geval). Goede voorbeelden uit de praktijk.

Full red starFull red starFull red starFull red starFull red star
Full red starFull red starFull red starFull red starWhite star
Full red starFull red starFull red starFull red starWhite star
Toon alle reviews Plaats review

Geef je mening over dit product of deze dienst

Dit veld is verplicht!
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht! optioneel
Dit veld is verplicht!
Review verzendenHet formulier bevat fouten.

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met unieke pdca training (3-daagse opleiding kwaliteitsmanagement) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Leo Kerklaan, Uw PDCA Coach & docent

mr. LEO KERKLAAN

Auteur van De wendbare organisatie & De cockpit van de organisatie (5e druk)

neem contact met mij op

Fact sheet

Aantal organisaties geholpen
5247
Aantal trainingen & workshops
5248
Aantal deelnemers opgeleid
5249
Gemiddelde klantervaring
8,9
Aantal consultants & docenten
5250
Aantal kantoren
3
Aantal jaren actief
14